Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als mijn partner en ik uit elkaar gaan, hoe zit het dan met onze huis/hypotheek?

Ik heb huis alleen gekocht maar onze namen staan wel op het hypotheek contract als eigenaar. Nu gaan we uit elkaar. Wat gebeurd er nu met het huis? Moet ik haar uitkopen ondanks ik het huis alleen heb betaald al die tijd?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Je hebt dat his dus niet alleen gekocht bij de notaris hebben jullie dus beide getekend. Je zult haar dus uit moeten kopen. Dat houdt in dat er een makelaar je huis moet taxeren. die waarde minus de hypotheek is de waarde die je door tweeën moet delen waar zij dus de helft van krijgt.
(Lees meer...)
ronron1212
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Kan ze er voor kiezen om zich alleen uit te schrijven? Zonder verdere gevolgen?
ronron1212
4 jaar geleden
Dt ligt er aan of ze dat wil maar dan nog ze zal van de hypotheek af moeten anders blijft ze verantwoordelijk voor de schuld.
Utrecht
4 jaar geleden
Er is een verschil tussen het eigendom van het huis en de hypotheek.
Staat ze op beide aktes of alleen op de overdrachtsakte (=eigendomsbewijs).
Als ze niet op de hypotheekakte staat, is ze niet mede verantwoordelijk voor de betaling...
ronron1212
4 jaar geleden
Volgens de vraagsteller staat ze op de hypotheek acte dus ook notarieel
Als jullie voor 1 januari 2018 zijn getrouwd, geldt het antwoord van Ronron1212. Zijn jullie na 1 januari 2018 in beperkte gemeenschap van goederen getrouwd (de tegenwoordige standaard)? Dan valt het koophuis alleen onder de gemeenschap als jullie dit tijdens jullie huwelijk hebben gekocht. Had jij al een huis gekocht (op jouw naam) voor dat jullie gingen trouwen, dan blijft het huis van jou.

Als de hypotheek is afgesloten op beide namen zal de ex uit de hoofdelijke aansprakelijkheid ontslagen moeten worden. Dat is natuurlijk een risico voor de bank want met twee personen heb je als bank natuurlijk meer kans om nakoming van de hypotheekverplichtingen te vorderen dan met 1 persoon, het risico neem toe. Raadpleeg dus de bank voor de mogelijkheden.
(Lees meer...)
Computoon
4 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image