is een nieuwe auto financieel haalbaar als eerste wagen?
binnen een kleine periode kan ik al kijken om mij een wagen aan te schaffen
ik had echter de voorkeur aan een nieuwe auto die ik heel lang zou kunnen gebruiken ipv eerst een tweedehands voor 2 jaar en dan pas een nieuwe, is dit financieel mogelijk en komen er extra kosten bij waar ik op dit moment niet helemaal van op de hoogte ben, ik zou een nieuwe wagen van €10 000 kopen met als voorschot €1000 en afbetaling over 2 jaar, ik ben niet bepaald een race type dus leek het me ideaal om toch al te starten met een nieuwe daar ik niet zou stunten of racen op de weg met hoge kans op een aanrijding, welk startkapitaal zou ik moeten hebben voor alle komende en bijkomende kosten?
ik noteer al ongeveer €1500 voor rijbewijs en €1000 voor het voorschot
verzekeringen en inschrijven daar heb ik geen kennis van maar daarom ben ik hier XD
Met je eerste auto gebeuren er kleine ongelukjes (dáár stond dat paaltje) en is er een last van je schouders, een deuk erbij is niet erg. Kortom ook al heb je jouw rijbewijs en ben je geen racer er is nog een hoop te leren. Dat doe je dus liever niet in een gloednieuwe auto.
Eerst je rijbewijs en daarna verder. Stap voor stap dan geeft het ook niet dat je bepaalde kosten te laag ingeschat hebt of niet voorzien.
N.B. Beter eerst sparen voor een auto ipv een dure lening aan te gaan.
en tzt
In je netwerk goed opletten of er iemand een andere auto gaat kopen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.