wanneer mag een sportvereniging extra kosten incasseren voor lidmaatschap?
Hallo boekhouders,
Ik was lid van een sportvereninging, heb een tijdje terug opgezegd... Zit nog met een opzegtermijn van 6 maanden, dus er zitten nogal wat kosten aan vast... Op dit moment heb ik geen geld op de bankrekening, heb al mn geld nodig voor de vaste lasten... binnenkort ga ik wel weer wat meer verdienen...
Nu wil de penningmeester mij extra kosten in rekening brengen voor de tijd en moeite die het haar heeft gekost.... want ik heb een keer een bedrag gestorneerd omdat ik ook nog eten moet kopen etc... dat laatste is natuurlijk niet zo leuk, maar heb het wel in openheid gecommuniceerd, en verteld over mijn situatie...
Ik vraag mij het volgende af; De communicatie vanuit de vereniging heeft enkel via Whatsapp plaatsgevonden... Als een vereniging extra kosten in rekening wil brengen moet ik dan niet een brief in de bus/of digitaal ontvangen? Is Whatsapp dan wel een geldig communicatie middel? Als ze een incassobureau zouden willen inschakelen is dan toch een officiele correspondentie nodig?
Ik wil de kosten betalen, dat heb ik ook gecommuniceerd, alleen het lukt me nu niet... Dus nu vraag ik me af of het innen van extra geld wel mag als de communicatie alleen via whatsapp heeft plaatsgevonden?