Loonbeslag zodat je niets over hebt, mag dit en kan dit?
Ik ben een studente van 24 en heb vandaag een loonbeslag gehad. Ik krijg stufi en werk daarnaast. Ik heb al een tijdje een lesgeld achterstand, maar heb dit links laten liggen door mentale problemen. Ja dom, iknow mijn eigen schuld. Maar nu heb ik dus een loonbeslag gekregen op mijn loon. Ik heb hierover gebeld want mijn stufi gaat op aan mijn huidige lesgeld en huur. Hierdoor heb ik nu dus geen geld meer omdat er beslag is gelegd op mijn loon. Ik heb aangegeven bij de beslaglegger dat ik nu niks kan en daarop krijg ik het antwoord dat ik stufi heb. Ik snap dit niet goed, want ik heb nu geen stuiver over om van te leven. Mag dit en kan dit ? Ik weet me geen raadt namelijk.
Als je hele stufi opgaat aan lesgeld en huur krijg je ofwel te weinig stufi (-> lening verhogen tot schuld is afgelost, daarna evt weer verlagen) of je betaalt te veel huur voor je inkomsten (-> zoek zsm een goedkopere woonruimte). Om niet nog meer schulden en extra kosten voor aanmaningen etc te krijgen moet je nu goed kijken waar je op kunt besparen en welke abonnementen je kunt opzeggen (sportschool e.d.) of kunt verlagen (telefoon bijv.).
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.