Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik op vakantie terwijl ik een boetes heb?

Ik heb twee boetes die bij elkaar horen. Eén van 259,- en één van 389,-
De verloopdatums zijn 31 augustus en 12 september. Ik ben 25 augustus weer terug van mijn vakantie. Kan ik überhaupt gaan?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2.1K
Ritsuka
5 jaar geleden
Waarom betaal je ze nu niet?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ritsuka omdat ik over een twee weken mijn geld krijg. Ik heb allang geboekt. Als ik meteen kon betalen had ik het gedaan!
MasterSword
5 jaar geleden
spaar een buffer voor noodgevallen.
( boetes altijd zo snel mogelijk betalen )

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

U schrijft niet waar u naar toe gaat op vakantie.
Zorg ervoor dat u minimaal een week voor vertrek alle openstaande geldboetes heeft betaald.
Daarvoor kunt u zich melden bij de politie. Als er geen zaken meer openstaan in het Opsporingsregister kunt u met een gerust hart op vakantie.
Als je wilt weten of je gesignaleerd staat ga dan naar de website van het Centraal Justitieel Incassobureau (CJIB). Daar kunt u nakijken of u nog een verkeersboete open heeft staan. Wilt u weten of u nog een andere geldboete moet betalen, DNA-materiaal moet afstaan of een vrijheidsstraf moet uitzitten, meldt u zich dan met een geldig legitimatiebewijs op het politiebureau.
https://www.politie.nl/nieuws/2018/juli/3/00op-vakantie-check-eerst-of-u-nog-een-boete-heeft-openstaan.html
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Maar ik ben terug voor de verloopdatums van de boetes? Ik heb natuurlijk de tijd gekregen om ze te betalen, waarom zou ik ze op schiphol opeens moeten betalen?
Ik ga trouwens naar Turkije en Marokko
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
+ reggiekray, als ze constateren dat je nog openstaande boetes hebt, kun je meegaan naar een aparte kamer. Dan moet je bewijzen dat je op tijd weer in Nederland bent om te betalen. Je zult dan minstens je ticket voor de terugvlucht moeten kunnen laten zien. Twijfelen ze eraan dat je wel terugkomt, heb je nog meer gedoe. Kortom, de tijd wordt genomen op het vliegveld. Het vliegtuig wacht niet op jou.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
@reggiekray, welke Hoofdletter staat er op de bekeuring? € 380, -- en € 250,-- (excl administratiekosten), lijkt erop dat je op een invalidenparkeerplaats hebt gestaan en je zorgpremie niet op tijd betaald hebt.
Hoef je hier niet te vertellen, dat is privé. schrijf maar een pb.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Bij een vliegvakantie naar Turkije en Marokko krijg je gegarandeerd te maken met de paspoortcontrole.
(Vergeet niet een visum aan te vragen voor bezoek aan Turkije).
https://visumbuitenland.nl/turkije/nieuws/veilig-reizen-turkije-update

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding