is het verplicht om van mijn leefgeld te sparen?
ik wil uit de bewindvoering komen of naar budgetbeheer/
mijn leef situatie is veranderd en het gaat veel beter. bewindvoering gaf aan dat ik te veel extra geld vroeg (nooit meer dan 50 euro p/m, keep in mind, de eerste 3 jaar mocht ik niet eens extra geld vragen.) en daar door vind ze het geen goed idee om uit de bewind te komen. ik gaf aan dat budgetbeheer een betere optie zou zijn voor mij. ik ben 25 ben in de bewind sinds 19. zo veel is er gebeurd en ben niet vooruit kunnen komen. 5 jaar lang kreeg ik alleen 20 euro per week. het is vorig jaar veranderd na 60 omdat de woon situatie veranderd is.
om mij zelf te bewijzen moet ik van mijn leefgeld sparen.
in plaats van 60 euro per week krijg ik 120 per twee weken. hoeveel wilt de bewindvoering dat ik dan eigenlijk spaar? ik kom net genoeg er mee, veel mensen zijn verbaasd dat ik het zo heb vol gehouden, ze vinden het heel knap dat het me lukt. waarom ziet de bewindvoerder dit anders dan?
Met auto (benzine kosten bedoel ik want ik neem aan dat de andere auto kosten door je bewindvoerder worden geregeld) of met een kind erbij bv gaat dat idd niet.
Juist na zo'n lange periode wanneer er dus geen spaarpotje is - op of niet was - komt dit voor. Ik weet hoe moeilijk het is en ook wat een onzeker gevoel of zelfs onveilig gevoel dit kan veroorzaken. E.e.a. wel afhankelijk van mogelijk vangnet (familie/netwerk), maar daar moet je in principe ook niet te veel van verwachten. Trouwens, @Redburst, je kunt wel aankloppen - niet persoonlijk - bij de voedselbank, scheelt ook weer.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.