Mijn werkgever betaald tussen de 8e en de 14e van de maand, mag dit?
Mijn werkgever betaald tussen de 8e en de 14e van de maand. Zij werken met een loonadministrateur die het totaal aantal uren voor hen berekend, de uren worden teruggestuurd naar mijn werkgever en deze maakt het totaalbedrag dan over op onze rekeningen. Soms zit er een weekend tussen maar ook komt vaak voor dat dit niet zo is en het loon dan alsnog de 10e gestort wordt (terwijl het ook wel eens de 8e komt)
Zij geven de loonadministratie de schuld (te laat met aanleveren van de uren, etc.) maar die smoesjes vind ik onacceptabel en er niet toe doen. Is het in de horeca, net als bij andere bedrijfstakken, niet gewoon verplicht een vaste uitbetaal-data te hebben?
Maar dat maakt verder niet uit er behoort gewoon voor de 1e van de maand betaald te worden.
Alle mutaties die na de 10e bij de salarisadministratie zijn binnengekomen, worden de volgende maand verwerkt.
Kennelijk heeft hij het proces niet geheell op orde.
"Zij werken met een loonadministrateur die het totaal aantal uren voor hen berekend, de uren worden teruggestuurd naar mijn werkgever en deze maakt het totaalbedrag dan over (...)"
Het berekenen van (daadwerkelijk gewerkte) uren kun je alleen achteraf doen.
Dit probleem is eenvoudig op te lossen door de variabele uren mee te nemen in de verloning van de volgende maand. Het kan feitelijk niet anders. Werknemers werken tot en met de laatste dag van de maand en als je dan pas begint met de salarisverwerking ben je gewoon te laat.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.