Wat is een reeel bedrag voor een alleenstaande vrouw (50) voor dag boodschappen?
Beste mensen,
Ik heb net op de site van het NIBUD gekeken omdat ik benieuwd was hoeveel euro normaal is om te besteden aan de dagelijkse boodschappen per maand voor een alleenstaande vrouw van 50 jaar.
Op hun site staat dat je gemiddeld 5,88 per dag nodig hebt voor eten en drinken en dat je als alleenstaande er vervolgens 10% bij op moet tellen. Ik kom dan uit op iets meer dan 45 euro per week, maar in de praktijk werkt dat echt niet voor mij!
Nu koop ik ook verzorgingsproducten als wc papier, zakdoekjes, en wasmiddel/afwasmiddel ed dus spullen voor huishouden maar ook om mijzelf te verzorgen...…
Even nog een voorbeeldje: op de site staat dat ik voor 2,30 euro een gezonde warme maaltijd moet kunnen maken.....ik snap echt niet hoe als ik vlees en groente en aardappels/rijst wil en evt. een toetje.
Heeft iemand vanuit een andere bron een richtlijn wat een reëel bedrag is om te besteden aan dagelijkse boodschappen? Ik hoor het graag.
Gr CaroShine
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.