Wat voor kosten zou ik als 18 jarige moeten betalen?
Haay.
Ik word 17 in augustus en dus 18 volgend jaar. Gaat heel slecht thuis, omstandigheden. Ik vroeg me af dat als stel ik volgend jaar op mezelf zou willen wonen, wat voor kosten ik dan allemaal zou moeten betalen? Ik zie soms duizenden papieren op de keukentafel van me vader dat te maken heeft met financien en ik snap er helemaal geen hol van al dat belasting gedoe.
Ten eerste:
Hoe moet ik uberhaubt een huisje vinden?
Aan wie zou ik dan maandelijks huur moeten betalen, gaat dat via een bankrekening ofzo? Ja pff ik weet echt niks hoor was altijd al papa en mamas prinsesje en zij deden alles voor mij.
Zit in die maandelijkse huur ook alles erbij zoals electriciteit geld etc.
Hoe moet ik het doen met me abbonement van me mobieltje?
Ik snap er echt niks van ik doe havo, alleen ik weet nieteens wat het verschil is tussen een bankpas of pinpas en al dat gedoe, omdat ik altijd gewoon geld kreeg van me ouders wanneer ik dat vroeg, heb ook nooit gewerkt.
Nou sorry voor dit levensverhaal hoop echt oprecht dat iemand me kan helpen ben zo ontzettend wanhopig gewoon
Liefs !!!
Zo te lezen zou ik die omstandigheden voor lief nemen.
"omdat ik altijd gewoon geld kreeg van me ouders wanneer ik dat vroeg, heb ook nooit gewerkt."
Betere (financieel) omstandigheden ga je niet krijgen. :x
EERST VOOR VAST INKOMEN ZORGEN
OF EEN RIJKE VRIEND(IN) EN DAN -ALSNOG- VOOR INKOMEN ZORGEN! V: huisje vinden?
A: schrijf je in als woningzoekende bij je gemeente
V: Aan wie zou ik dan maandelijks huur betalen?
A: Via je bankrekening aan het huurbedrijf/woningcorporatie
V?:Ja pff ik weet echt niks hoor was altijd al papa en mamas prinsesje en zij deden alles voor mij.
A: Mazzelpik ik zou het nog ff bijleggen
V: Zit in die maandelijkse huur ook alles erbij zoals electriciteit geld etc.
A: Nee. En houd ermee rekening dat je de eerste termijn huur soms ook dubbel moet betalen. Gas en licht betaal je aan je stroomleverancier (Eneco etc.)
A: Hoe moet ik het doen met me abbonement mobieltje?
V: Betalen en omzetten op jouw naam dus. Of nieuw abbo nemen :-)
V: Ik snap er echt niks...
A: Ha wist ik destijds ook niet. Alles zelf en van anderen geleerd. Ik baal ervan dat me op school niets geleerd was over polissen of pensioenen.
PS: Bankpas en pinpas zijn hetzelfde :-)
bron? hier heb ik namelijk nog nooit van gehoord en ik ben ook van plan dit jaar op mezelf te gaan wonen en zou hier graag meer over willen weten.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.