Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie kan mij helpen aan een pensioenplanner?

Ik (particulier) zoek software (bijvoorbeeld voor Excel) om zelf een meerjarige financiele planning te maken.
Financiele planners werken daar mee, maar dat zijn dure pakketten.
Dus geen dagelijkse mutaties en/of budgetten, maar een overzicht van bijvoorbeeld de komende 20 jaar met de mogelijkheid om zelf loon/lijfrente/VUT/pensioen/AOW en jaarlijkse uitgaven in te brengen. En dan berekeningen te kunnen maken bijvoorbeeld m.b.t. eerder stoppen met werken.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Dat kan allemaal in Excel. Je kunt zelf heel eenvoudig zo`n rekenblad bouwen met alles wat je er in wilt hebben. Of die kant en klaar bestaan weet ik niet.
Zelf heb ik er ooit een gemaakt voor mijn ernergierekening.
Als je dan je geschatte verbruik intikt dan geeft hij zo de eindafrekening met alle plussen (vastrecht etc) en minnen (kortingen etc)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk eens op de site van je eigen bank, daar kun je volgens mij diverse berekeningen vinden. Of op de site van je pensioenfonds, misschien zelfs wel op een site van de overheid, sociale zaken ?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding