Kom ik in aanmerking voor bijzondere bijstand of andere hulpmiddelen om meubels te kopen als ik een wajong heb?
Hallo
Ik ben een jonge meid. Ik heb deze week een sociale huurwoning woning gekregen in de gemeente Kerkrade (Limburg).
Ik heb helaas wat beperkingen en daarom heb ik een WaJong uitkering. Nu zit ik sinds enkele dagen in mijn nieuwe woning.
Maar het probleem is dat de woning kaal is, ik heb een betonnen vloer met kale muren geen koelkast, tv, fornuis, wasmachine, bed, bank, tafel etc etc.
Ik heb niet eens verlichting door het hele huis enkel in de badkamer en keuken in de rest van de woning hangen er slechts draadjes uit het plafond.
Het enigste wat ik letterlijk heb is een blauw zeil op de grond met daarop een matras en mijn kleding die in tassen zit.
Ik ben blij dat ik eindelijk een woning heb want ik was een tijdje dakloos hiervoor, maar financieel zit ik erg krap. Nadat ik mijn vaste lasten betaald heb hou ik ongeveer €200,- over per maand voor boodschappen etc het is dus vrijwel onmogelijk om te sparen voor inrichting.
Nadat ik zelf wat onderzoek heb gedaan lees ik dat bijzondere bijstand kan worden aangevraagd als ik een bijstands uitkering krijg van de gemeente. Maar ik zit niet in de bijstand maar heb Wajong.
Aub is er iemand die me kan helpen aan info over wat ik kan doen?
Ik wil graag weten waar ik recht op heb of bij welke instanties ik kan aankloppen voor hulp om mijn woning zo snel mogelijk bewoonbaar te maken, ik heb geen geld en ik kan niet klussen.
Ik ben radeloos
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.