Ik moet op mijn werk mij voor 6 uur s'ochtend ziek melden is dat normaal ?
Ook moet ik dan de volgende dag terug bellen op het zelfde tijd stip om te vragen hoe het met me gaat
18.7K
18.7K keer bekeken
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als je 6 uur normaal begint is het toch normaal? Je moet je vóór je werk ziek melden. Dat terug bellen de volgende dag kan ook gewoon interesse zijn van je werkgever.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Terug bellen om zelf te vertellen hoe het met u gaat.
Geldt deze maatregel voor iedere werknemer?
Moet het bedrijf al vroeg en snel voor vervanging zorgen? en ook: is er eventueel aanleiding vanuit het verleden.
Geldt deze maatregel voor iedere werknemer?
Moet het bedrijf al vroeg en snel voor vervanging zorgen? en ook: is er eventueel aanleiding vanuit het verleden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Maakt niet uit hoe laat ik begin als ik om 18 uur moet beginnen moet ik me ook om 6 uur s'ochtends ziek melden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Angela1998, dat is inderdaad zeer bijzonder.
Geldt dit voor iedereen? Zo ja, bent u de enige die zich hier over verwondert?
Geldt dit voor iedereen? Zo ja, bent u de enige die zich hier over verwondert?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja dit moet iedereen @joanDArc er zijn meer mensen die het niet begrijpen maar die zeggen veder niks
MarBet
8 jaar geleden
Klinkt een beetje als een protocol dat iemand heeft bedacht maar wat in de praktijk niet gebruikt wordt omdat het niet realistisch en haalbaar is.. Moet het ook echt in de praktijk?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het kan (!) een redelijke eis zijn, bijvoorbeeld als je teamleider (of iemand anders) op zoek moet naar een vervanger,en die vervngers niet makkelijkte vinden zijn of van ver moeten komen. Alsnogis het dan altijd zo, dat het ook maar moet kunnen. Om 6:00u ziek melden, terwijl je wekker op 07:00u staat voor een normale werkdag, kan aleen als je al eerder merkt dat je ziek bent.
Melden hoe het met je gaat, ik zou het niet weten(behalve dan, dat het in een scenario als hierboven - wegens nogmaals een vervanger nodig - ook een redelijke eis kan zijn. Maar dan niet OP die tijd, maar op OF vóór die tijd. Je kunt zoms al de avond tevoren weten dat het de volgende dag niet gaat lukken.
Melden hoe het met je gaat, ik zou het niet weten(behalve dan, dat het in een scenario als hierboven - wegens nogmaals een vervanger nodig - ook een redelijke eis kan zijn. Maar dan niet OP die tijd, maar op OF vóór die tijd. Je kunt zoms al de avond tevoren weten dat het de volgende dag niet gaat lukken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@MarBet ja dit moet ook in de praktijd
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Sanskelotje de teamleider moet wel zelf op zoek gaan naar vervanging maar ik betwijfel of dat heel moeilijk is we werken met best veel mensen maar het rare is je s'avonds ziek melden mag dan weer niet het moet op de zelfde dag als dat je moet werken zijn en dan om 6 uur s'ochtends veder moeten ze wel altijd iemand anders zoeken mocht er iemand ziek zijn
Antoni
8 jaar geleden
Ben je net begonnen bij een nieuwe werkgever en haalt die misschien nu een grap met je uit? Wil hij jouw gevoel voor humor de eerste dagen even uittesten en zegt hij volgende week dat het allemaal een grap was? Natuurlijk zeggen je collega's dan niks: die willen de grap niet verpesten.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nee ik werk er al heel lang de regels zijn gewoon zo dat dat zo moet @Antoni
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.