Wat te doen als een energiemaatschappij mij geen volledig recht geeft om te annuleren?
Een tijdje geleden kwamen mensen van een energiemaatschappij bij ons aan de deur met de vraag over te stappen naar een andere energiemaatschappij. Ze zeiden dat het minimaal 30 euro per maand zou schelen als we zouden overstappen naar hun maatschappij.
Ze gaven aan dat we nog 14 dagen hadden om te annuleren als we ons zouden aanmelden.
Ik heb op dag 14 het volgende emailtje gestuurd:
"Beste meneer/mevrouw,
Ik ben sinds kort aangemeld bij jullie en heb 14 dagen bedenktijd. Kunt u kijken wat voor gasprijzen ik nu ga betalen en wat voor electriciteit, per eenheid, in de aanmelding die ik nu dus heb staan".
Wij kregen geen bericht. Na drie dagen heb ik gebeld, waarop ze zeiden: "sorry meneer, uw dagen zijn verlopen en u zegt in uw mail niks over een annulering".
Terwijl ik juist vind: ik ben nog aan het onderhandelen over de deal. Ik niet voor niets expliciet in het mailtje dat ik nog die 14 dagen bedenktijd heb, en dat ik nog iets wil weten. Ik vind dat je uit het emailtje op kan maken, dat ik nog graag iets wil weten, 'voordat' mijn termijn voorbij is en voordat het definitief wordt.
Die meneer van de energiemaatschappij kon ik telefonisch niet de baas, hij zei: sorry, u bent lid en het is onomkeerbaar.
Nu zit ik vast en voel me bedrogen, zeker omdat het helemaal niet zoveel geld scheelt per maand als dat ze aangaven.
Maar sta ik in mijn recht om contract te annuleren omdat ik op dag 14 bovenstaande email heb gestuurd?
Vriendelijke groet.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.