Ik ben bijna 17 jaar. Ik moet echt op mezelf wonen. Kan ik hiervoor een uitkering krijgen? Hoe moet ik dit financieren?
Ik ben bijna 17 jaar. Ik ben al 7x verhuisd in mijn leven. Mijn moeder is overleden aan kanker in 2011. Ik ben in 2012 verhuisd naar Frankrijk met mijn vader omdat hij bang was dat jeugdzorg mij bij hem weg zou halen. Hij is alcoholist en heeft zichzelf daar in coma gezopen en toen moest ik daar naar een crisis opvang. Dit was voor mij de druppel en toen ben ik terug naar nederland gegaan een ben daar in een pleeggezin gaan wonen. (Inmiddels februari 2013). In dat pleeggezin waren ook heel veel dingen mis. Mijn pleegvader is opgenomen voor psychische problemen en mijn pleegouders gaan scheiden. Ik ben in augustus 2016 weer bij mijn vader in Nederland gaan wonen nadat hij was ingetrokken bij zijn vriendin. Nu heeft hij mij bestolen van €10000,- samen met zijn vriendin (dat was mijn erfenis van mijn moeder) en heeft hij over veel dingen gelogen zoals dat hij terminaal ziek zou zijn. Hij is nog steeds alcohol en gok verslaafd. Nog een x in een pleeggezin wonen wil ik niet. Verhuizen uit deze omgeving (Het gooi) ook niet. Wat zijn voor mij de mogelijkheden om op mijzelf te gaan wonen? Ik heb een vriend van 21 en hij kan mij deels ondersteunen. Maar redt het financieel niet. Ik ben ook al bij 5 psychologen geweest. Maar nog een pleeggezin wil ik niet! Ik zit in het 4e jaar van de HAVO dus studiefinanciering is geen optie. Daarnaast heeft mijn vader een schuld van €100000 aan de belastingdienst en hij heeft geen overlijdingsverzekering. Dus ik zal hem moeten onterven als ik 18 ben.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.