Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ook extra kosten met creditcard buitenland betaling?

Als ik gewoon via de bank geld over maak naar een rekening in Duitsland dan moet ik extra kosten betalen voor de transactie. Is dit ook zo als ik met een creditcard betaal?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Iets betalen met een credit card is in de regel gratis. Echter, de credit card maatschappijen rekenen nogal wat kosten door aan de winkelier. Daarom vragen sommige winkeliers (m.n. op internet) een toeslag voor creditcard betalingen.
Overigens: bankoverschrijvingen binnen de Eurolanden zijn gratis (als je de SHARED optie gebruikt; voor beiden geen kosten).
Utrecht
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je met een Credit Card betaalt, worden hier dikwijls kosten voor in rekening gebracht. Of dit in jouw geval zo is, hangt af van wat voor Credit Card je hebt. Dit kan namelijk verschillen per aanbieder. De meeste banken zullen hiervoor geen kosten in rekening brengen, de Visa Card van de ANWB volgens mij wel.
Je kunt dit meestal vrij eenvoudig vinden op de website. Of neem anders even telefonisch contact met hen op.

Overigens begrijp ik niet waarom je moet betalen voor een overschrijving naar Duitsland.
Als je in het bezit bent van de juiste gegevens (naam, woonplaats en IBANnummer en BIC-code) en het bedrag overschrijdt de Eur 10.000,- niet, dan zijn betalingen binnen Euro-landen gratis, mits je deze betaling doet via internetbankieren.
Ik zou je adviseren om even met je bank contact op te nemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Houd er wel rekening mee dat als je vanuit Nederland betaalt via creditcard naar bv USA dit in dollars gaat dus houd rekening met koerswisselingen!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing