Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe weet je wat de koers op dit moment is tussen de Euro en de Nederlandse Gulden?

1€ is tegenwoordig geen 2,20ƒ meer.
Maar hoe weet je na al die jaren nog hoe je de koers kan uitrekenen, dus hoeveel 1€ is in NLD (guldens)?

Toegevoegd na 51 minuten:
Even iets beter uitgelegd: de Euro heeft nu een andere waarde dan in de invoering van de Euro. 1EUR was in 2001 2,20 NLD. Omdat de Euro nu een andere waarde heeft vroeg ik daarom deze vraag :)

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

De koers tussen de Euro en de Nederlandse Gulden is een vaste koers: € 1,- is gelijk aan fl. 2,20871. De koers geldt al sinds de invoering van de Euro, en deze koers geldt nog steeds.

Er is sinds de invoering van de Euro echter wel sprake van inflatie geweest.

Wat je in het jaar 2001 voor honderd gulden kon kopen, kostte volgens deze website http://www.iisg.nl/hpw/calculate-nl.php in 2015 (recentere cijfers geeft de website niet) € 58,10. Dat is omgerekend een bedrag van 128,04 gulden. Er is dus sprake van een inflatie van zo'n 28% geweest tussen 2001 en 2015.

Toegevoegd na 1 dag:
N.B.: Ik heb niet geschreven dat de inflatie te wijten is aan de Euro. Wie mijn antwoord zo heeft geïnterpreteerd, leest er meer in dan ik heb willen aangeven.

Toegevoegd na 1 dag:
Ik heb een typfout gemaakt. Waar ik fl. 2,20871 schreef, bedoelde ik fl. 2,20371.
Antoni
8 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat kan je niet uitrekenen want de gulden bestaat niet meer
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De nog altijd geldende en ongewijzigde koers voor de Nederlandse gulden ten opzichte van de € is 2,20371, ofwel een gulden is circa 45 eurocent.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing