Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Schadevergoeding niet gebruikt, krijg ik het terug?

Onlangs ben ik met mijn auto tegen die van mijn tante gereden, met lakschade tot gevolg. Na een klein rekensommetje met de verzekeraar heb ik ervoor gekozen de schade zelf te betalen. Zodra de garage de offerte heeft gestuurd, heb ik het bedrag aan mijn tante overgemaakt. Enkele dagen later rijdt ze zelf de auto total-loss. De schade die ik heb veroorzaakt was toen nog niet gerepareerd. Heb ik nu recht op dat geld terug? De auto was immers ook total-loss gereden als ik die paar krassen niet had gemaakt, en als ik het wel via de verzekeraar had gedaan, had ze het geld ook pas gekregen nadat de reparatie was uitgevoerd, en dus uiteindelijk helemaal niets...

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
666

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Je hebt ervoor gekozen de schade zelf te betalen. Punt.
Wat er daarna gebeurt is niet interessant.

Je kunt het schadebedrag dus niet terugeisen. Je tante kan het hoogstens uit coulance terugstorten.

Toegevoegd na 10 minuten:
Misschien was je tante helemaal niet van plan de schade te herstellen. Het is voor haar een gelukje bij een groot ongeluk dat ze dit nog niet gedaan heeft. Maar daar staat jouw keuze om de verzekering niet te laten betalen los van.
(Lees meer...)
SimonV
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+precies

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding