Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waarom moet ik aan telfort 750 betalen (is gewoon verdwenen van me rekening) alles op tijd betaald snap er niks meer van plus kan niet meer bellen .wi?

het is voor mijn gevoel pure diefstal
is hier een bureau voor wel van de staat ben arm

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (6)

Hoi,

Ik zou eerst Telfort eens bellen om te vragen waarom ze het hebben afgeschreven en als je het er niet mee eens bent dan geef je dat gewoon aan en dan vertel je waarom en vraag je of ze het terug kunnen draaien.

Lukt dat niet dan dien je een officiele klacht in op de klantenservice.

Lukt dat niet dan kun je proberen om naar een geschillencommissie voor telefoonmaatschappijen te gaan.

En in het uiterste geval kun je, als je gelijk hebt tenminste, een advocaat in de hand nemen en naar de rechtbank gaan, maar dat is denk ik in dit geval een beetje overdreven;).

Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan ook naar de rechtbank gaan en een advocaat nemen als je geen gelijk heb.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kan wel, maar dat is helemaal zonde van het geld, omdat de kans dat je gelijk krijgt als je geen gelijk hebt wel heel erg klein is. Dan kun je beter gewoon betalen, want een juridische procedure gaat toch al snel in de duizenden euro's lopen en als je er niets voor terug krijgt...
Uitzoeken waarom, je kan alle facturen nagaan.
heb je je abbonnement bijv voortijdig opgezegd ?
met een zogenaamde gratis telefoon moet je minstens 2 jaar (bijv) blijven
Als je heb opgezegd voordat het contract afliep (officieel) betaal je dus wel de foon nog "even" ook al zou het nog een maand hebben geduurd voordat je vrij was van dat contract
Lullig maar contractueel ben je er aan gebonden.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Als eerste Telfort bellen(even bij iemand anders als je zelf niet kan bellen nu) waarom het is afgeschreven dat brengt vast al een hoop duidelijkheid, klopt het niet dan kan je het altijd laten storneren, dat is terug halen, hiervoor moet je contact opnemen met je bank of het kan via internet bankieren.
Maar eerst achterhalen waaróm het eraf gehaald is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kennelijk heb je Telfort ooit een machtiging verleend om nota's automatisch te betalen. Je hebt het recht en de mogelijkheid om een dergelijke betaling terug te draaien (storneren). Dat kan telefonisch, maar ook via Internet als je je rekening via Internet beheert. Kies je voor het storneren, neem dan wel contact op met Telfort en vertel dat je dit gedaan hebt en waarom. Stort evt. alsnog het bedrag dat in jouw ogen het bedrag had moeten zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
capthavoc
14 jaar geleden
Het lijkt me beter eerst uit te zoeken waarom voordat je dit gaat doen anders lopen de kosten nog hoger op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, gewoon terughalen en om opheldering vragen. Ze moeten eerst aanmanen voordat ze extra kosten in rekening kunnen brengen, en daar staan ook termijnen voor.
Als het automatisch is afgeschreven moet je meteen de bank bellen en tegen je bank zeggen dat ze het terug moeten halen.

Storneren heet dat.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Stornering

Dat kan namelijk. Maar wel NU doen, er staat een korte termijn voor, 56 dagen.

Vervolgens zeg je tegen de bank dat Telfort per direct niets meer van je rekening mag afschrijven, anders doen ze het gewoon weer.

Dat dus niet vergeten!

Dan stuur je een aangetekende brief waarin je om opheldering (telefoonlijsten etc. etc.) vraagt voor het bedrag van 750 euro en je schrijft dat je per direct weer wilt kunnen bellen.

En hou je bankafschriften in de gaten want ze hebben vaak truuks om toch nog aan je centen te komen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pas op je uitlatingen voor je het weet heb je laster aan je broek. Ga eens eerst op onderzoek uit de Telford zelf. Stoneer eventueel het bedrag als je het er niet mee eens bent. Later kun je alsnog het te betalen bedrag over maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image