Kan je een abbonement afsluiten ookal alsje onder bewind staat?
Ik heb een rekening geopend waar geen bewindvoering aan vast zit (mijn andere rekening zit wel vast aan mijn bewindvoerder) nu vraag ik me af of het toch mogelijk is om een mobiele abbonement af te sluiten of kan dat niet en kom je op een lijst te staan bij telefoon providers dat je onder bewind staat?
Lees even na wat de afspraken zijn met je bewindvoerder. Wanneer je onder bewind staat, mag je niet meer zonder goedkeuring van de bewindvoerder over je geld en goederen beschikken.
Je mag bijvoorbeeld niet zomaar een nieuw abonnement afsluiten. Je zult daarom altijd eerst met de bewindvoerder overleggen voordat je iets met je geld of waardevolle goederen kan gaan doen.
Tegenwerken van het bewind
Het komt soms voor dat cliënten dingen doen die nadelig zijn voor een goede bewindvoering, bijvoorbeeld als men zonder toestemming van de beschermingsbewindvoerder het rekeningnummer ten behoeve van uitkerende instanties gaat wijzigen. Er kunnen zich ook andere situaties voordoen waarin de cliënt het bewind tegenwerkt. Dit is voor ons onacceptabel. Indien dit na één waarschuwing niet stopt zijn wij helaas genoodzaakt de onderbewindstelling op te heffen en een verzoek hiertoe in te dienen bij de rechtbank.
U mag alleen een mobiel telefoonabonnement afsluiten in overleg met de bewindvoerder
Uit : http://www.bbib.info/images/documenten/regelsbewindvoering.pdf Dit zijn algemene regels vij bewindvoering.
Maar je mag niet zonder medeweten van je bewindvoerder een nieuw abonnement afsluiten.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.