Kan ik 'gedwongen' worden om een factuur te betalen?
Ik had een sample van iets aangevraagd (dacht dat dit gratis was) en nu krijg ik een mailtje dat ik wanneer ik de sample wil houden en niet terugstuur, ik een factuur krijg en moet betalen voor de sample. Kan ik dit ook niet doen? Ze hebben geen bankgegevens van mij, alleen een naam en adres.
Een verkoper presenteert heel vaak zijn 'sample' alsof (!) het een gratis product is. Mensen trappen er in en worden soms op hoge kosten gejaagd. En dan moet het slachtoffer 'sportief' zijn volgens jou ?!? Ik ben bang dat ik te weinig gegevens heb om uit te maken of die opmerking van jou wel terecht is.
Daar staat het netjes in vermeld over het algemeen (dat zijn ze verplicht), maar mensen lezen de voorwaarden zo goed als nooit. Ze hebben zelfs eens een test gedaan bij een webshop, dan stond er een vinkje bij de tekst 'hierbij verklaar ik dat mijn ziel eigendom word van (webwinkel)'. Je kon het vinkje gewoon uitzetten, maar bijna iedereen liet het gewoon aangevinkt staan, omdat ze het niet hadden gelezen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.