Hoe kan ik discreet iemand die gedeeltelijk arbeidsongeschikt is verklaard,maar toch regelmatig werkt (beunhaasd) aangeven, en bij wie?
Toegevoegd na 16 uur:
Het gaat hier om iemand waarvan ik weet dat hij maar 4 uur per week mag werken, plus licht vrijwilligerswerk.
Deze persoon gaat echter meerdere keren per week aan het werk.
Bovendien is hij al gepakt en beboet door een instantie.
Maar blijft gewoon doorgaan.
Ondanks een boete van 2600,00 eenmalig,plus 800,00 per maand een jaar lang.
Hij is voor ongeveer negentig procent afgekeurd voor lichamelijk zwaar werk met zijn schouder.
Hij geeft zich uit voor tuinman (wat hij niet van zijn beroep is) en een tuinman gebruikt continu zijn biede schouders.
Ik werk hard voof mijn geld en baal ervan als andere mensen zonder goede reden dat niet doen.
anoniem erbij lappen?
Anders is het gewoon diefstal van de samenleving.
Maar ALS het niet ok is zou verantwoording afleggen aan de gene(n) van wie je steelt, in dit geval, ook niet verkeerd zijn. Anders zou het (door de maatschappij) niet als "verkeerd" bestempelt moeten worden.
Er zijn echter mensen welke trots zijn op hoe ze zowel van de maatschappij (uitkering o.i.d.) als via arbeid (zwart) aan hun (vaak riante) inkomen komen (ja, echt).
Ik kende ze welke dat zelfs niet onder stoelen en banken steken en er openlijk voor uit komen.
Nee, ik zie het zelfs dan niet direct als mijn taak om ze “er bij te lappen” maar maak ze wel duidelijk hoe ik er over denk. En dat (als ze slim zijn) ze mij er buiten moeten houden anders voel ik mij genoodzaakt (om niet medeplichtig te zijn aan deze diefstal) om ze aan te geven.
In zo verre ga ik met de reactie van JoanDArc mee. Maar “gewoon” vindt het dus zeker niet.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.