Waar kan ik, particulier, grotere bankbiljetten (bijv. €50) wisselen in muntgeld en kleine bankbiljetten (€5 of €10)?
Bij mijn eigen bank (ING) werd dit meteen geweigerd. ("Dat kan niet." )
(Gezocht naar vragen hierover : niets, wel een zak 5 gulden munten in te wisselen; niet van toepassing.)
Klopt wat je zegt. Ze willen niet.
N.a.v. deze vraag kreeg ik deze link : Read it and weep ... ter info!
https://handjecontantje.org/2016/02/19/onderteken-en-deel-de-petitie-voor-behoud-van-contant-geld/
Die transactie kost een paar eiro.
Geen enkel probleem.
Ik denk dat je te maken hebt gehad met een onwillige of onbekende employee.
[Bovendien moet je dit een week minstens van te voren aanvragen/ bestellen!] >> rentetarief 05% > gezakt > 0,4% ... ik bedoel maar .
Inderdaad geen kassa meer. >>Voor munten naar Duitsland gaan? Ik woon in Zuid-Holland / geen auto / laten we er dan een weekendje van maken ... :-)
Nee , geen goed idee, misschien als je in het oosten van het land woont? Naar mijn idee heel klantonvriendelijk en ik verwijs naar de link die ik eerder gaf. Interessant artikel en met deze zeer recente ervaringen ... https://handjecontantje.org/2016/02/19/onderteken-en-deel-de-petitie-voor-behoud-van-contant-geld/
Daarna zou je naar een winkel kunnen gaan en vragen of je een briefje van tien kunt wisselen in kleingeld. Of je koopt iets kleins wat je tóch nodig hebt, en betaalt met een briefje van 10.
@zonder kosten
@à la minute , zonder bestelling (met wachttermijn dus) geregeld te krijgen. Dat is zo niet-klantvriendelijk, op z'n zachtst gezegd... ...en Amadea, natuurlijk is het DUS wel te regelen, maar zoals ik hierboven al schreef : het is toch van de gekke dat een bedrijf niet doet waarvoor het juist is : bankzaken regelen ... om wat voor reden dan ook? en ALS ze dan zo nodig willen bezuinigen , daar gaat het uiteraard om , dan horen ze hier een betere @gratis@ oplossing voor aan te bieden. Zoals @Cryofiel schreef, zijn er kennelijk in Duitsland al wisselautomaten (in NL ook , maar dan moet je een gokpaleis in). Zou niet als richtlijn ingesteld moeten worden, dat naast een GEA ook een muntenwissel-automaat geplaatst wordt in ieder bankfiliaal? Dat lijkt hiervoor de , maar zeker een , oplossing. Hebben we alleen nog het 5 euro probleem .
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.