Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik uit huis gaan zonder dat ik werk heb?

Om kort te gaan, ik heb een lastige woonsituatie en hier kom ik niet verder, dus ik zou graag verhuizen. Ik heb nooit gewerkt maar ben continu op zoek naar werk en solliciteer regelmatig. Is er toch een manier voor mij om uit huis te kunnen gaan?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hoe oud ben je? En ik neem aan dat je met je vraag bedoelt hoe je het kunt financieren om uit huis te gaan?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wat is er lastig aan je woonsituatie?
Erna55
8 jaar geleden
Welk inkomsten heb je ?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Dat ligt eraan. Je hebt geen werk, dus dan zul je op een andere manier je woonlasten moeten betalen. Je vertelt echter niet of je andere inkomsten hebt, en zo ja, welke. Als je student bent, zou je (meer) bij kunnen lenen om je lasten te betalen. Als je een partner hebt die het geen probleem vindt om jou te onderhouden of als je iemand kent bij wie je gratis of tegen bepaalde wederdiensten - al dan niet tijdelijk - mag inwonen, is dat ook een optie. Als je heel veel spaargeld hebt of je iemand kent van wie je geld krijgt of mag lenen, zou je het op die manier kunnen financieren. Als je recht hebt op een uitkering, kun je daar je woonlasten van betalen. Of één van die situaties van toepassing is, is voor ons niet in te schatten zonder meer informatie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
inwonen tegen bepaalde wederdiensten is riskant, formeel moet je dan belasting over de inkomsten betalen
fisbel
8 jaar geleden
@Theo15: verklaar u nader........
Belasting betalen over de inkomsten?
Welke inkomsten dan? Voor de verhuurder zijn de huuropbrengsten . Er zijn wel gevolgen voor een eventuele huurtoeslag, voor zover van toepassing. Bij onderhuur zijn er geen gevolgen voor de huurtoeslag. Er moet dan wel een huurcontract zijn.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Belasting over welke inkomsten? Ik snap hem ook niet helemaal, dacht al dat dat aan mij lag. Maar ik heb bijvoorbeeld wel eens een vriendin opgevangen die op dat moment nergens heen kon. Zij had geen inkomen, maar wonen met twee is amper duurder dan in je eentje. Bovendien kon zij af en toe koken, wat ik toen vanwege mijn handicap helemaal niet kon, zodat ik daarmee bespaarde op de dure maaltijdvoorziening en kant-en-klaar maaltijden. In feite woonde zij zo ook bij mij in tegen een wederdienst, als je dat zo zou willen zien. Wie had dan waar belasting over moeten betalen, volgens jou?
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image