Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

is er een kans dat ik wel een VOG krijg?

in 2012 verkeerde keuze's gemaakt en gepakt voor medeplichtigheid aan internet oplichting. in 2014 is de zaak voorgekomen en een taakstraf + een voorwaardelijke gevangenisstraf gekregen van 1 maand met 2 jaar looptijd. verder nooit in aanraking geweest met politie en heb mijn leven op de rit. Doe een studie mbt de zorg en vraag me vanwege stage af krijg ik nou wel een VOG? Ik heb me namelijk totaal niet gerealiseerd dat tijdens stage het ook noodzakelijk is. Ik dacht ik ga studeren, heb mijn leven verbeterd en ten tijde van afstuderen zijn we zoveel jaar verder dan moet het wel goed zijn.. Naiief misschien. Maar in verband met de kosten voor het nieuwe schooljaar wel fijn om nu te weten hoe het precies zit. Aanvraag kan ik pas doen als ik mijn stageplek weet en dus voor het volgende leerjaar lesgeld heb betaald. Heeft iemand enig idee of er een kleine kans is?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
4K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Weet het niet 100% zeker maar oplichting en dan in de zorg dat kan wel eens problemen geven voor je vog
Vooral als het om kwetsbare groepen gaat zoals bevoordeeld bejaarden.
Vog moet je aanvragen met catogerieen als je weet welke je moet hebben weet je gelijk of je hem wel of niet krijgt
Screeningprofiel 45 gaat in iedergeval over gezondheidszorg maar kan niet zo snel vinden wat dat precies inhoud

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Dat is afhankelijk voor wat je een vog moet aanvragen. Zo heb je 8 categorie
1. Informatie
2. Geld
3. Goederen
4. Diensten
5. Zakelijke transacties
6. Proces
7. Aansturen organisatie
8. Personen

Het is dus afhankelijk voor welke categorieën je een vog nodig hebt of niet. Vraag dus eerst na voor welke categorieën je een vog nodig hebt en onder welke categorie Internet fraude valt. Het juridisch loket kan je hier bij (gratis) helpen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je hebt een VOG nodig van het profiel 45.
Daarin wordt gekeken of je een veroordeling hebt voor diefstal van goederen.
Wanneer je in 2014 een veroordeling voor oplichting hebt gehad "met een looptijd van 2 jaar" , dan staat het nu nog genoteerd en dan krijg je geen VOG.

---- 45. Gezondheidszorg en welzijn van mens en dier
Onder het screeningsprofiel “gezondheidszorg en welzijn van mens en dier” vallen zowel beroepen in de intramurale als de extramurale zorg.
Functionarissen in dit screeningsprofiel zijn belast met de zorg voor personen en kunnen in een één-op-één relatie komen te verkeren met degenen die aan hun zorg zijn toevertrouwd. In deze relatie kan sprake zijn van een (tijdelijke) afhankelijkheid. Het risico bestaat dat misbruik wordt gemaakt van de (tijdelijke) afhankelijkheid waardoor het risico van onder andere zeden- en geweldsdelicten aanwezig is. Verder is het risico aanwezig van diefstal van goederen. -----
(Lees meer...)
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding