Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag je bijles geven op de school zelf?

Ik ben student en geef sinds kort bijles. Nu zit een meisje waar ik bijles aan geef op een school vlakbij waar ik woon. Is het toegestaan om de bijles dan in het schoolgebouw te geven of mag dit niet zomaar?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.1K
ronron1212
8 jaar geleden
Moet je de schoolleiding vragen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Je mag prive buiten de schoolmuren iedereen helpen zonder papieren en zo.
Maar binnen de schoolmuren heb je te maken dat je bevoegd moet zijn.
Het minste wat gevraagd zal worden is een verklaring van goed gedrag, maar mogelijk zal ook ander papieren gevraagd worden. Officieel heb je voor bijles binnen schoolmuren geen lesbevoegdheid nodig, maar het voorkomt wel heel veel problemen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De enige die dat echt kan weten in de school zelf. Of toch het reglement.

Als jij daar mits toestemming van de school ( aangezien ik niet kan lezen dat jij zelf daar ook naar school gaat / lesgeeft ) in de bib samen mag zitten. Dan kan die bijles geen probleem zijn.
Misschien moet je wel een bewijsje voorleggen van de ouders (of dat die het ook ondertekenen ) dat dat voor hen geen probleem is tijdens de middag of vlak na school. Tijdens de schooluren zelf zie ik niet echt gebeuren.

Als de school het niet wil, dan kan je toch altijd ergens anders afspreken in die buurt. Als ze naar huis van school gaat vb een half uurtje ergens in een rustig cafeetje.
Waarom het niet gewoon bij haar thuis kan ga ik niet vragen. Al zou dat natuurlijk ook een makkelijke oplossing zijn.

Verder ik heb het hier niet over wat je verder moet doen met de aangifte van die inkomsten / al dan niet kaart kleuren / bijverdienste regels,... want daar weet ik toeten of blazen van.
(Lees meer...)
8 jaar geleden
Om bijles te geven in een schoolgebouw heb je in ieder geval toestemming nodig van het schoolbestuur of de directie en moet je hun "huisregels" volgen.
(Lees meer...)
Computoon
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding