Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je bij een koopwoning van een woningbouwvereniging ook op de vraagprijs afdingen?

Heeft een woningbouwvereniging altijd een vaste vraagprijs als ze een voormalige huurwoning in de verkoop zetten? Of is er onderhandelingsruimte? En zo ja hoeveel procent onderhandelingsruimte is er ongeveer?

vr gr Gonna

9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, waarom niet?
ronron1212
9 jaar geleden
Proberen kan altijd kans is klein.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Woningbouwverenigingen bieden de huizen vaak voor een bodemprijs aan, omdat bijvoorbeeld het onderhoud te duur wordt. Meestal kun je hier niet op af dingen, als er bij staat vraagprijs, dan kun je het wel proberen, maar als erbij staat vaste prijs, heeft proberen geen zin.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (3)

Ja . Maar kom dan goed beslagen ten ijs. Dus als vraag prijs x is zeg niet ik doe iets minder . Beargumenteer aan de hand vergelijkbare objecten en de staat en de ligging van de woning . Dat is lastig want je vind je eigen huis vaak het best . Dus zoek op waar huizen ( kadaster ) in je omgeving voor verkocht zijn en let op dat waren vaak leeg aangeboden huizen en jou huis is verhuurd :) , daarbij als de verenging veel huizen om je heen verkoopt is het beheer voor hen duurder en dan willen ze wel ook veel woningbouw verenigen moeten afscheid nemen van hele blokken huizen . Maar je belangrijkste afding argument is dat jou huis kleiner of slechter is qua onderhoud of dat ligging iets minder is . Vaak betaald de woningbouw de kosten koper . Vraag of je op hun kosten een onpartijdig taxateur mag raadplegen en of er nog een onderhouds budget voor dit pand ( project ) gereserveerd is . Vragen staat vrij :) ja ik weet uit eerste hand dat er op basis van argumenten valt te onderhandelen maar onderbouw je afdingen met argumenten . En dat zijn de oppervlakten , de staat , en de ligging en als het een appartement is of ze het geld wat gereserveerd is storten in de vereniging van eigenaren . En wat al opgemerkt vaak zijn prijzen al laag maar let op voor geborgen gebreken en of er een asbest vrij garantie wordt gegeven en geen olie tank in de tuin zit . Succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
gonna
9 jaar geleden
Dank je wel voor jouw informatie. Daar heb ik wel wat aan. Het is alleen niet zo dat ik huurder ben. Telkens als een huurder eruit gaat verkopen ze het appartement. Het zou kunnen dat een huurder voorgaat, maar dat weet ik nog niet. Waarom ze verkopen snap ik niet goed, want het is een gebouw uit 2004 en zeer degelijk gebouwd. (ik mocht bij een huurder binnenkijken) gr Gonna
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De overheid heeft veel woning bouw verenigingen min of meer verplicht grote aantallen huizen te verkopen . Maar ?
Er is gene vast antwoord -het zal wel per woningcorporatie wisselen. In het algemeen is de prijs vast.
(Lees meer...)
9 jaar geleden
Voormalige sociale huurwoningen worden meestal tegelijk met andere woningen uit een woonblok verkocht. De vraagprijs staat meestal vast, maar het staat je altijd vrij om over de prijs te onderhandelen! Om een hypotheek te krijgen eisen de banken meestal een taxatie en die is vaak verplicht. Als de taxatie aangeeft dat er achterstallig onderhoud is en de woning eigenlijk te duur is, dan heb je al een goede reden om te onderhandelen. Laat dus zelf een taxateur ernaar kijken als je als niet-huurder de woning toch mag kopen. Informeer daar eerst naar, want er zijn corporaties die alleen aan eigen huurders hun woningen aanbieden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image