Klanten (deels) laten uitbetalen in manuren, is dat mogelijk?
Naast mijn loondienstbetrekking run ik een eenmanszaak waarin ik me bezighoud met financieel-administratieve dienstverlening. Ik wil, naast dat ik aan ondernemers diensten aanbied, ook mijn diensten aan gaan bieden aan particulieren. Nu wil ik graag in mijn verdienmodel een optie opnemen waarin de afnemer/klant kan opteren voor betaling (deels) in natura (ter beschikking stellen manuren). Ik heb te maken met een groep afnemers (gelukkig niet alle afnemers maar een gedeelte) die niet over diepe zaken beschikken en waar ik toch graag mijn diensten aan wil aanbieden. Ik moet echter ook bestaan dus om niet is geen optie, wellicht dat deze optie iets is om mee te nemen. Mijn vraag is waar ik dan allemaal mee te maken ga krijgen, word ik dan bijvoorbeeld werkgever, dien ik dan ook loonheffing en pvv in te houden en af te dragen. Moet ik werken met een soort 0-urencontract-constructie?. Hoe kan ik een dergelijke optie het beste inbouwen in mijn verdienmodel?. Alle ideeen, suggesties etc.. zijn meer dan welkom en worden zeer gewaardeerd.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.