Er wordt 3,25 uur vakantie afgeschreve, terwijl ik een vrije dag heb van 8 uur, kloppen mijn vak.uren tov te werken uren aan het eind van het jaar ?
Cao gehandicaptenzorg. Urenregistr. In Aysist.
contract van 44,44%. We werken met jaaruren. Mijn rooster is een 4 wekelijksritme: week 1: 12 uur week 2: 18 uur enz.
Gemiddeld is dat dus 16 uur per week. Als ik vakantie neem schrijven ze dat af als volgt. Ma 3,25, di 3,25, woe 3, do 3,25, vr 3,25: samen 16 uur.Maar als ik vakantie heb in de week dat ik maar 12 uur ingeroosterd ben dan schrijven ze dus in mijn ogen teveel uren af, of zie ik dat niet goed.
Als ik 3 weken vakantie neem: 12 uur, 18 uur, 12 uur bijvoorbeeld, is 42 uur. Maar ze schrijven totaal 48 uur af!
Ook bij een losse vrije dag wordt 3,25 uur afgeschreven, terwijl ik 8 uur vrij ben.
ik zou kunnen denken: dat scheelt mooi vakantiedagen, maar volgens mij werkt dit niet zo, want ik moet wel aan mijn jaaruren komen aan het eind van het jaar.
mijn leidinggevende zegt dat het aan het eind van het jaar 'ongeveer' moet kloppen, maar volgens mijn berekening gaat dit niet lukken. Ik wil het graag tot het laatste uur kloppend hebben.
hopelijk zijn er mensen die hier ervaring mee hebben, en mij kunnen geruststellen, of kunnen bevestigen dat ik juist heb berekend.
alvast bedankt
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.