Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik wil graag iets doen met mijn spaargeld het staat mu op de bank waar ik 1.30% aan rente krijg. Maar wil zonder risico meer aan verdienen. Mogelijk?

Ik weet miet of je 100% zonder risico kunt beleggen of investeren waar je meer aan kunt verdienen. Het mag van mij betreft ook voor langere termijn.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
977
Erna55
9 jaar geleden
Informeer bij banken waar je meer rente zou kunnen krijgen.
Alle beleggingen zijn met risico.
Ritsuka
9 jaar geleden
Het is nooit zonder risico
Antoni
9 jaar geleden
De banken kunnen je ook adviseren over de mogelijkheden om te beleggen met zo weinig mogelijk risico. De meeste banken bieden een aantal verschillende pakketten aan met verschillende risico's.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Nee, niet echt. Ofwel krijg je weinig en draag je nauwelijks tot geen risico, ofwel krijg je meer, maar dan neem je een risico en verlaat je de kapitaalgarantie.

Wie het anders vertelt, is je blaasjes aan het wijsmaken.

Ondernemerschap kan veel grotere winsten realiseren, maar omvat steeds het ondernemersrisico.

Tenzij je iemand anders kent die het risico in jouw plaats wil nemen, maar wat als die aan dat risico ten onder gaat? Dat is dus ook niet '100% kapitaalgarantie'.

Zo leerden we in economie in de eerste lessen macro_economie dat een overheid of land niet failliet kan gaan. Wat je in de kranten las de laatste tijd over Griekenland, bleek dat plots niet meer te volgen...

Denk ook aan de parabel van de talenten uit het Nieuw Testament.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is precies hoe windhandel werkt. Geen risico : weinig rendement, Veel risico, veel rendement OF veel verlies. Het is een soort gokken.
Rendement en risico gaan hand in hand. Dit is een gevolg van een heel simpel principe: Wanneer een belegging of investering een heel hoog rendement biedt, tegen nul risico, zal iedereen erin willen beleggen. Degene die het geld nodig heeft, krijgt dan veel meer geld aangeboden dan hij nodig heeft, en kan dus de geboden rente verlagen.

Als de "meest veilige" belegging wordt meestal gezien: staatsobligaties in stabiele landen.

De enige vorm waarin je minimaal risico loopt, maar een iets hogere rente vangt is een langlopende deposito. Maar de extra rente die je daarop vangt is te verwaarlozen. Bovendien is het niet denkbeeldig dat de variabele rente een keer stijgt, misschien zelfs boven de depositorente. En je kunt je geld bij een deposito niet tussentijds opnemen.

Kortom: als je meer rendement wilt, zul je bereid moeten zijn om meer risico te lopen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In België is er een bank met een Duitse naam (D**tsche Bank) die momenteel 4,- % aanbiedt voor "vers geld" wanneer je op een termijnrekening plaatst voor 4 maand.
Weinig of geen risico.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je het geld een bepaalde tijd kun missen, bijvoorbeeld 2 jaar, dan krijg je een hogere rente als je het die 2 jaar vastzet. Bijvoorbeeld op een depositorekening. Nooit meer dan €100,000 per bank die tot hetzelfde bedrijf behoren vanwege de garantie van de overheid bij het omvallen van een bank. Nadeel is dat als de rente stijg in de tussentijd jij geen hogere rente krijgt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding