Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik bij Ideal overschrijvingen zien wat er gekocht is?

Op mijn afschriften staan dingen zoals Mollie, Global Collect, etc. etc. Maar hoe kan ik achterhalen wat er nu gekocht is, of waar het gekocht is? Dus aan de hand van de nummers die worden weergegeven. Dus niet via bevestigingsmails / facturen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
786
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geld stinkt niet. Dat wil zeggen dat je niets kunt zeggen over de herkomst.
Ideal bemoeit zich alleen met financiele transacties, en niet met het hoe en waarom.
Die extra informatie kun je al halen uit bevestigingsmails en facturen.
Cryofiel
9 jaar geleden
Op je afschriften zie je waar het geld naartoe is gegaan. Maar dat is vaak de tussenpersoon die de betaling van de webwinkel afhandelt. Je afschrift geeft dus alle informatie correct weer. Dat jij daar niets aan hebt, komt doordat jouw bank niet kan zien wat de tussenpersoon met het geld doet. In dit geval dus: jouw bank kan zien naar welke tussenpersoon het geld gaat, maar niet naar welke webwinkel die tussenpersoon het geld weer doorsluist.
Ritsuka
9 jaar geleden
Dat kun je niet zien aan die overschrijving

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Via ideal afschrijvingen kan je niet zien wat er gekocht is. Soms kan je het rekeningnummer google'n om zo een bedrijf te vinden, maar meestal gebruiken webshops een tussenpartner voor de betalingen. Dan zal je dus uitkomen bij die tussenpartner, waarmee je verder niks kan. Misschien kan je contact met dat bedrijf opnemen om uit te zoeken waar je geld naar toe is gegaan.

Toegevoegd na 42 seconden:
Global collect is zo'n tussenpartner
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding