mag een stichting mijn vrijwilligersvergoeding (van 2,50 pd !) zomaar stopzetten, ondanks contract ?
Ik ben als vrijwilligster al 2 1/2 jaar werkzaam bij stichting Welzijn. Destijds heb ik een contract getekend. Daarin stond dat ik 2,50 per dagdeel zou ontvangen als bijdrage. Nu kreeg ik te horen dat ze dit niet meer gaan betalen en of ik een nieuw contract wil tekenen waarin staat dat er geen vergoeding tegenover staat. Het gaat mij (natuurlijk) niet om die 2,50, maar ik vind het een principe kwestie...Ik heb destijds met het tekenen van het contract beloofd mijn werkzaamheden naar behoren uit te voeren en zij hebben beloofd mij daarvoor 2,50 per dagdeel uit te keren. Ik hou mij aan mn belofte...zij niet. Mogen zij dit zomaar stopzetten en ik heb toch al een contract getekend....moet dat nu opnieuw?
Wanneer je een betaalde baan zou hebben zouden er mensen ontslagen worden omdat er geen geld is voor salaris.
Ik heb jarenlang voor meerdere organisaties vrijwilligerswerk gedaan voor niets... (1) een chocoladeletter op 5 december en een cadeaubon bij vertrek (2) en ook een chocoladeletter en een cadeautje dat we na een "kerstfeestje" met lopend buffet aangeboden kregen met het betaalde personeel, en ook een cadeaubon bij vertrek (3). Moet ik hieruit begrijpen dat er zo weinig vrijwilligers zijn dat ze betaling nodig hebben?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.