Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan een bedrijf een factuur maken en sturen voor de datum die op de factuur zelf staat?

Op 07/05/2015 heb in mijn warmte voorschotbedrag via internet aangepast naar bijna de helft. Op 09/05/2015 ontving ik thuis per post al een factuur van de energie leverancier gedateerd 11/05/2015 (!!) nog met het oude bedrag. Nu moet ik nog een maand extra weer te veel gaan betalen... Mag dat, een factuur ontvangen voor de datum die op de factuur zit? Alvast bedankt, allemaal.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ronron1212
9 jaar geleden
Ja niets mis mee. je hebt hem eerder dan de factuur datum en dan dus nog tijd genoeg om hem te betalen.
ronron1212
9 jaar geleden
Dat jij op 7-5 iets door geeft wil niet zeggen dat dan direct ook verwerkt is dat kan even duren.
Cryofiel
9 jaar geleden
De factuurdatum is normaal gesproken de datum waarop de factuur is opgesteld. Misschien dat het juridisch is toegestaan de datum te gebruiken waarop de factuur geldig wordt. De betaaldatum moet binnen de betaaltermijn vallen. Die is meestal twee weken, vier weken, of een maand. De betaaltermijn gaat in op de factuurdatum.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Dat mag en je noemt het postdateren het omgekeerde de factuurdatum eerder dan het versturen noem je antedateren en dat kan in een aantal gevallen als fraude betiteld worden.
Als je het niet eens bent moet je contact opnemen met de leverancier en om nieuwe aangepaste factuur vragen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image