Moeten mijn ouders meebetalen aan mijn kosten?
Hallo,
Ik ben nu 16 jaar, en vanwege mijn thuissituatie wil ik heel graag zelfstandig gaan wonen. Nu zou mijn psycholoog hier toestemming voor geven, maar heb ik nog een probleem: Hoe kan ik dit allemaal betalen? Ik heb een spaarrekening opgebouwd, en wil wel een bijbaan nemen, maar dat zal natuurlijk niet alle kosten dekken. Mijn ouders willen niet dat ik uit huis ga en willen daarom niks voor mij betalen, terwijl ze het zich makkelijk kunnen permitteren. Dus zijn zij verplicht om mij (een beetje) geld te geven zodat ik uit huis kan, of mogen ze het mij onmogelijk maken door mij geen geld te geven zodat ik wel thuis moet wonen.
Ps Ik wil geen geld voor luxe ofzo, maarja hoe zuinig ik ook leef en hoe klein mijn kamer ook is, het zal natuurlijk wel wat kosten.
De relatie tussen mijn vader en mij is zo slecht dat we elkaar de dood toe wensen, en ik hoor mijn vader (bijna) dagelijks zeggen hoe verschrikkelijk ik ben en dat hij me haat. Dus voor mij lijkt het beter als ik uit huis ga wonen, ik heb al meerdere trajecten gehad bij psychologen, maar die zeggen ons niet verder te kunnen helpen.
Het was geen vetpot, maar het is te doen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.