inwonende vriend die gevlucht is betaald geen huur toch word uitkering aangepast volgens kostendelersnorm klopt dit wel?
In november 2014 is een vriendin van mij in komen wonen per direct vanwege levensbedreigende situatie echter is pas per 8januari officieel de overschrijving in dit adres gebeurd.zij betaald geen kosten voor haar inwoning en wacht op een andere woning .nu krijgen we verschillende dingen te horen nml als ze voor 1 januari zich in had laten schrijven op dit adres dat ik nog in de overgangsregeling zou zitten t/m 1 juli nu dus niet.nu lees ik verschillende tegenstrijdige dingen nml:
Uitzonderingen kostendelersnorm
Niet alle huisgenoten tellen mee voor de kostendelersnorm. Uitgezonderd zijn:
jongeren tot 21 jaar;
kamerhuurders met een commercieel contract (en die een commerciële huurprijs betalen);
studenten die een opleiding volgen die recht kan geven op studiefinanciering of tegemoetkoming studiekosten;
studenten die een Beroeps Begeleidende Leerweg volgen (BBL-studenten).
Inkomsten en vermogen huisgenoten
Bij de kostendelersnorm tellen de inkomsten en het vermogen van andere huisgenoten niet mee voor het recht op bijstand. Dit is wel zo als u samenwoont met uw echtgenoot of een gezamelijke huishouding voert met iemand.
nu word ik in mijn huurtoeslag gekort en in mijn uitkering ik heb een uitkering via de participatiewet en de inwonende persoon van het uwv.
wij snappen er niks meer van we vragen al vanaf november hoe het zit, tegen ons werd gezegd maximaal 10 % van je inkomen word je gekort maar het zal wel 6% worden. en nu word ik ineens met 225 gekort
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.