ouders willen mijn financieen (spaargeld) blijven beheren (ook als ik straks op mezelf woon) hebben zij dit recht?
Mijn ouders hebben de afgelopen 12 jaren mijn uitkering op hun rekening laten storten vanuit 'bescherming' zodat ik niet teveel geld opmaak.
Volgens hun blijft het wel mijn geld, maar zij willen het gespaarde geld niet weer overmaken op mijn rekening omdat ze bang dat ik het spaar geld ga aanbreken om tekorten aan te vullen, hebben zij dit recht? Wie moet ik inschakelen om dit geld weer terug te krijgen? Nu ik nog thuis woon moet ik daar maar vrede me hebben, maar als ik straks op mezelf woon willen zij dit nog steeds beheren, ze komen nu ineens ook met argumenten zoals "Wij hebben ook nooit kostgeld gevraagd" en "Dankzij ons heb jij nu veel gespaard" wat kan ik doen? wat nu?
Zij zeiden altijden dat ik dat gespaarde geld mee kon krijgen als ik eenmaal op mijzelf zou wonen zou ik dat spaargeld mee krijgen, maar nu willen ze het dus blijven beheren.
Dit is natuurlijk niet eerlijk en leuk om te zeggen. Dan hadden ze dat toch al jaren geleden moeten vragen, of uit hun zelf moeten inhouden van mijn uitkering? Ze kunnen toch nu niet ineens geld gaan vragen voor het thuiswonen, zo ineens na al die jaren?
Maar ze willen helemaal geen kost geld van mij hebben, ze gebruiken het nu ineens puur omdat ze vinden dat ik mijn spaargeld niet mag aanbreken voor wat dan ook, en dat is natuurlijk mochten ze dit menen onterecht.
Ze het recht mij wajong en spaargeld te beheren, want ik woon nog thuis. Tuurlijk kan ik aanspraak maken op mijn eigen wajong geld en spaargeld maar zij hebben hun het recht mij uit hun huis te zetten.
Het klopt toch dat ze altijd kunnen zeggen "Ok jij heb je uitkering op je eigen rekening, maar dan willen wij jou hier niet meer thuis hebben".
Dus je snapt het Dillema wel toch?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.