WW ontvangen bij ouders die bijstand ontvangen, wat voor gevolgen heeft dat?
Helaas kom ik werkloos te zitten en ik woon pas weer bij mijn ouders. Ik heb ww aangevraagd, maar mijn ouders beweren dat dit ten koste gaat van hun uitkering en toeslagen. Dus heeft echter geen nut dan om deze aan te vragen, maar ik heb zelf onkosten die ik moet betalen zoals abonnementen en eigen risico en zorgverzekering.
Ik ga augustus beginnen met een HBO opleiding en in een korte tijd denk ik niet dat ik part-time werk zal vinden.
Mijn ouder ontvangen Bijstandsuitkering, ze zijn ongesteld verklaard voor het buitenwereld. Volgens de ww-rekenmachine heb ik recht op zo'n 680eu eerste 2 maanden daarna 630euro. Ergens had ik gelezen dat ik naast m'n ouders 630 mocht ontvangen. Maar ik weet dus niet zeker of dit gevolgen heeft.
Volgende week ga ik naar de gemeente, maar als ww niet werkt bij mijn ouders moet ik me bij m'n tante inschrijven sinds ze daar geen hinder van zal ontvangen. Dit wil ik alvast regelen voordat ik bij de gemeente mijn adres ga opgeven.
Mijn vraag is aan jullie of jullie me een website kunnen toelinken waar duidelijke informatie over mijn huidige situatie wordt verklaard. Ik stel het zeer op prijs. Alvast enorm bedankt.
Wat bedoel je met: zij zijn ongesteld verklaard voor de buitenwereld?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.