wat als mijn huurovereenkomst is opgezegd?
Afgelopen september zijn mijn man en ik getrouwd en hebben we via een makelaar particulier een woning gehuurd. De woning is aangegaan voor een periode van 6 maanden en na verstrijking voor onbepaalde tijd. Opzegging dient te geschieden volgens de alg bepaling #19.
De afgesproken te repareren zaken, zijn nog steeds niet gerepareerd en ook staat de dochter van de eigenaar nog steeds op ons adres ingeschreven ivm belastingvoordeel.
Nu doen we hier niet moeilijk om aangezien we deze woning erg erg graag wilden en perfect gelegen voor ons is. Afgelopen november is er iets niet goed gegaan met de betaling (de bank had een storing) waardoor de betaling pas 1 week later op de rekening stond. We hebben gelijk een (niet aangetekend) brief van de verhuurder ontvangen dat we eruit moeten. Hij zou ons tegen de einde van de 6 maanden contacteren voor de datum van de sleuteloverdracht.
We hebben hem teruggeschreven dat het overmacht is, hebben een kopie van de datum van afschrijving toegevoegd zodat hij kon zien dat het bij ons tijdig was afgeschreven en we zeker niet uit te woning willen en uitgaan van nog vele jaren als blije huurders. Hier hebben we geen reactie op gekregen.
Nu is het zo dat de 6 maanden eind februari is, maar we horen niets en weten dus niet wat onze rechten zijn. We willen immers niet weg hier en betalen elke maand netjes op tijd. We weten dat je bij regulier huur eerst moet instemmen met de opzegging, wat we nu niet hebben gedaan.
Wat nu?
Als u medeweten hebt en dus meewerkt aan de inschrijving kunt u last krijgen op grond van verschillende wetten en regelingen. Inschrijving op een ander adres is niet toegestaan, de dochter van de verhuurder moet zich laten inschrijven op het adres waar zij woont. De gemeente kan hiervoor een boete opleggen. Zij kan aangemerkt worden als uw fiscale partner.
U kunt last krijgen met een deurwaarder of politie aan de deur verwachten.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.