Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is een goed uurloon of totaalbedrag voor een avond voor een oppas?

Het gaat om een 18-jarige die oppast op 2 kinderen van 4 en 5.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Nooit zal ik snappen dat het oppassen op kinderen zo slecht betaal wordt.
Logisch dat het niet om een giga bedrag kan gaan, anders is niet meer realistisch.
Maar bijna niets betalen en dan ook nog daarover zeuren.
Mijn oppassen kregen altijd een goed bedrag, waarom omdat ze DE VERANTWOORDING hebben over wat jou het liefste is.
Natuurlijk zitten ze meestal op de bank voor de tv of maken hun huiswerk terwijl al wat jou lief heerlijk slaapt, maar ze zijn wel verantwoordelijk voor jouw kinderen.
En als er iets gebeurd dan verwachten wij dat die oppas het oplost.
Toch zeggen we van te voren: het is mij niets waard....amper een paar euro per uur.
als je er niets voor wilt betalen, blijf dan thuis, en doe het zelf!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

rond de vijf euro vindt ik heel schappelijk, dat is exclusief chips en frisdrank
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
schaaltje koekjes om de avond mee te beginnen is ook niet verkeerd, herinner ik me uit mijn eigen oppas-tijd ;-)))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kresj is duurder
€5,- per uur lijkt mij erg redelijk. Dat kreeg mijn nicht ook altijd als je om mijn en mijn broertje moest oppassen toen ik kleiner was.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ongediplomeerd 5 rond de 5 euro. Gediplomeerd tussen de 7,50 en de 10euro.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oppassen is geen zwaar werk. Als de kinderen slapen kan de oppas t.v. kijken of iets voor zichzelf doen, zoals huiswerk maken o.i.d. De kinderen zijn ook niet zo klein meer dat ze verzorging nodig hebben, dus ik vind 4,- per uur meer dan genoeg.

Je kunt ook een vast bedrag afspreken. Bijv. 20,- per avond.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
oppas is eigenlijk onbetaalbaar werk, je past toch op iemand zijn kids, maar...ik denk dat 7 euro per uur een leuk bedrag is. Zeker voor een meisje van 18 +
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit ben je 'wit' kwijt in de professionele opvang:

De maximum uurprijs waarvoor ouders een toeslag kunnen krijgen in de kinderopvang is in 2010: € 6,25/uur (was € 6,10/uur in 2009)...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
20 euro voor een avond is een heel normaal bedrag
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ikzelf heb altijd €4 gegeven.Dit meisje was 16,mijn kinderen lagen altijd al in bed.Mijn kinderen werden zelden wakker,dus ze hoefde eigenlijk niks te doen.Drinken en eten mocht ze pakken zoveel ze wilde.Als de oppas haar vriendin meenam,was dit geen probleem...ze kon wel niet blijven slapen.De oppasser natuurlijk wel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Na mijn mening is 20 euro meer als voldoende ze hoeven er geen zwaar werk voor te verrichten en meestal krijgen ze ook nog lekkere dingen of mogen een vriendje of vriendin mee brengen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor iemand van 18 jaar is 5 euro per uur redelijk betaald.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Belangrijk is of de kinderen slapen en de oppas dus kan doen wat ie zelf wilt, of dat de oppas nog iets met de kinderen moet doen. In dat laatste geval is 10 euro per uur redelijk, in dat eerste kan 2.50 tot 5 euro volstaan, zeker als de kinderen altijd blijven doorslapen en het gedurende langere tijd is.

Ik ga er van uit dat oppas vrijheid van doen heeft (TV kijken) en chips, snoep, (fris)drank kan pakken zoveel die wilt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn zoon is 18 en verdient 5,- per uur
als het een lange avond is dan ronden ze het bedrag af.
ik vind dat er wel verschil zit in of je de oppas nodig hebt voor overdag of sávonds dat de kinderen in bed liggen.
overdag heeft de oppas meer werk en op avond zit hij/zij op een laptopje of tv te kijken .

Toegevoegd na 7 minuten:
de verantwoordelijkheid moet je vooral niet vergeten..als je kind ineens doodziek wordt dan wil je wel graag iemand hebben die van wanten weet en zo nodig direct optreed en niet gaat zitten wachten tot de ouders thuis zijn na het belletje!
tuurlijk ga je ervan uit dat alles goed gaat anders durf je nergens meer heen maar er kan iets gebeuren!

Iemand van 18 jaar kan verantwoording dragen en zou als hij "gewoon"werk zou doen ook een leuk uurloon hebben..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
10 euro een goed bedrag
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image