Hoe gaat de procedure als er bijvoorbeeld onterecht geld is afgeschreven van de creditcard?
Stel ik heb een aankoop gedaan(schoenen) via het internet met mijn creditcard. Ik heb uiteindelijk betaald maar ik heb de schoenen nooit ontvangen. Nu weet ik dat je het betaald bedrag terug kunt krijgen. Maar hoe gaat de procedure? Vergoed ICS zelf het bedrag? Nemen zij contact op met het bedrijf/persoon? Of nemen zij zomaar
het betaald bedrag terug van de "oplichter" en storten ze weer op mijn rekening?
Ik kan dit nergens terug vinden op internet..
Mocht blijken dat de betwisting onterecht is (de verkoper kan bewijzen dat de schoenen echt bij jou afgeleverd zijn), dan wordt het bedrag weer in rekening gebracht op je kaart. Uit Algemene Voorwaarden: Artikel 16. Bedragen betwisten
16.1. Als u het niet eens bent met een bedrag op uw rekeningoverzicht, kunt u dit bedrag betwisten. U moet het bedrag zo snel mogelijk nadat u het rekeningoverzicht heeft ontvangen betwisten. De betwisting moet schriftelijk gedaan worden en moet gemotiveerd en onderbouwd zijn.
16.2. Als u een bedrag binnen 14 dagen na de datum van het rekeningoverzicht betwist en u motiveert dit voldoende en u levert voldoende bewijzen aan, dan wordt het betwiste bedrag direct in mindering gebracht op het openstaande saldo. Dit gebeurt onder voorbehoud: als blijkt dat de betwisting onterecht is dan brengen wij het bedrag weer in rekening op uw Card.
16.3. Als u het bedrag niet binnen 14 dagen na de datum van het rekeningoverzicht betwist, dan wordt het betwiste bedrag pas in mindering gebracht op het openstaande saldo als blijkt dat de betwisting terecht is. https://www.worldcard.nl/algemene-voorwaarden/
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.