Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe gaat de procedure als er bijvoorbeeld onterecht geld is afgeschreven van de creditcard?

Stel ik heb een aankoop gedaan(schoenen) via het internet met mijn creditcard. Ik heb uiteindelijk betaald maar ik heb de schoenen nooit ontvangen. Nu weet ik dat je het betaald bedrag terug kunt krijgen. Maar hoe gaat de procedure? Vergoed ICS zelf het bedrag? Nemen zij contact op met het bedrijf/persoon? Of nemen zij zomaar
het betaald bedrag terug van de "oplichter" en storten ze weer op mijn rekening?

Ik kan dit nergens terug vinden op internet..

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
919
SimonV
9 jaar geleden
ICS vergoedt zelf het bedrag. En probeert daarna het geld bij de verkoper terug te halen, maar dat is jouw probleem dus niet.
Mocht blijken dat de betwisting onterecht is (de verkoper kan bewijzen dat de schoenen echt bij jou afgeleverd zijn), dan wordt het bedrag weer in rekening gebracht op je kaart. Uit Algemene Voorwaarden: Artikel 16. Bedragen betwisten
16.1. Als u het niet eens bent met een bedrag op uw rekeningoverzicht, kunt u dit bedrag betwisten. U moet het bedrag zo snel mogelijk nadat u het rekeningoverzicht heeft ontvangen betwisten. De betwisting moet schriftelijk gedaan worden en moet gemotiveerd en onderbouwd zijn.
16.2. Als u een bedrag binnen 14 dagen na de datum van het rekeningoverzicht betwist en u motiveert dit voldoende en u levert voldoende bewijzen aan, dan wordt het betwiste bedrag direct in mindering gebracht op het openstaande saldo. Dit gebeurt onder voorbehoud: als blijkt dat de betwisting onterecht is dan brengen wij het bedrag weer in rekening op uw Card.
16.3. Als u het bedrag niet binnen 14 dagen na de datum van het rekeningoverzicht betwist, dan wordt het betwiste bedrag pas in mindering gebracht op het openstaande saldo als blijkt dat de betwisting terecht is. https://www.worldcard.nl/algemene-voorwaarden/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als ICS ieder keer zelf het bedrag vergoed is dat dikke verlies. Oplichterij via het internet gebeurd dagelijks.
Computoon
9 jaar geleden
Ja, maar ICS kan het contract verbreken met een winkelier die zich daaraan schuldig zou maken. Dan kunnen zijn klanten niet meer met een creditcard betalen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Je moet eerst zelf contact opnemen met de leverancier en met hem proberen het probleem op te lossen. Als dat niet lukt, neem je contact op met ICS, via een bepaald formulier (zie tweede bron).

"Mijn internetaankopen zijn niet geleverd. Wat kan ICS voor mij doen?

Het kan gebeuren dat een artikel dat u via internet gekocht heeft , niet aan u wordt geleverd. Omdat uw creditcard standaard is voorzien van een Aflevergarantie, draaien wij de betaling terug en hoeft u niets te betalen.

Probeer eerst om het probleem zelf op te lossen met de winkelier. Lukt dit niet, meld ons de transactie dan schriftelijk en zo spoedig mogelijk via het formulier Verklaring betwiste transactie. Wij maken de betaling dan ongedaan. Voorwaarde is wel dat u eerst heeft geprobeerd om het probleem met de winkelier op te lossen.

Wij kunnen u vragen om uw correspondentie met de winkelier te laten zien. Meer over de Aflevergarantie vindt u in de Algemene Voorwaarden van uw Card. Deze vindt u onder 'Algemene Voorwaarden' onderaan deze pagina."
(Lees meer...)
Computoon
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding