Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (2)

In een positioneringstatement wordt de merkpositionering vastgelegd. Zo’n statement beschrijft kort de kerneigenschappen van het merk, het relevante concurrentievoordeel en de redenen (“reasons why”) voor potentiële klanten om voor dit merk te kiezen. Kenmerkend niet alleen wat je opschrijft, maar vooral ook wat je NIET opschrijft. Want je zult keuzes moeten maken.

Een positioneringsstatement bevat de volgende elementen: het merk/product, de productcategorie, het onderscheidend vermogen t.o.v. de concurrentie en het voordeel voor de doelgroep.
(Lees meer...)
Antoni
10 jaar geleden
Het is een marketingterm. In zo'n statement, of verklaring, omschrijf je je idee, produkt, merk, jezelf wat dan ook. Je geeft aan wat het is, wat het doet, voor wie het geschikt is, wat het doel is etc. Je positioneert je merk, idee of wat dan ook in de markt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding