Is de vrouw van je baas automatisch ook je baas, als ze meedraait op de werkvloer?
Wanneer in een klein bedrijf de vrouw van de baas na vijftien jaar dat je er werkt ook mee gaat draaien op de werkvloer ook je baas omdat ze de vrouw is van.. Met baas bedoel ik dan dat zij ook opdrachten uit mag voeren en je verplicht bent ze uit te voeren.
Toegevoegd na 16 uur:
Ik probeer het hier even extra uit te leggen, anders moet ik ieder antwoord of vraag "bewerken/beantwoorden". Mijn baas heeft al 35 jaar de zaak.Zelf werk ik er al 17jaar. De vrouw van de baas ken ik natuurlijk ook, maar is mooit actief geweest in de zaak. Tijdens de"crisis" ging het wat slechter en zijn we met 4 collega's overgebleven en enkele oproepkrachten. 1 van de vadte krachten is de zoon vd baas en is als bedrijfsleider aangesteld zo'n vier jaar geleden. Door drukte is de vrouw vd baas mee komen werken, enkele uren in de week.Zij heeft niet echt kennis van zaken (wat opzicht niet erg is) toch wil zij ons sturen tijdens het werk, wat totaal ovetbodig is, omdat wij weten wat we moeten doen. Dit werkt vertragend en wekt ergernis op. Praten is niet mogelijk met beide.. omdat ze er niet voor openstaan. Hun waarheid is heilig en dulden geen tegenspraak. De vraag waar ik mee begon komt voort uit niet wetend of ik dus echt opdrachten uit moet voeren en zoniet of dit gevolgen kan hebben wanneer ik dit weiger te doen, omdat zij dus ook nu mijn baas is, omdat ze de partner van mijn werkgever is..kunnen jullie t nog volgen. Leg ik het goed uit? ;-)
Dit is een vraag hoe je omgaat met onduidelijke leidinggevenden, en mijn dringende advies is, om opdrachten zoveel mogelijk vast te leggen. Vraag dus bevestiging per mail of werkbrief, zodat je later tegen de andere leidinggevende kunt zeggen, dat je hebt gedaan wat de ene leidinggevende vroeg.
, we hebben direct contact met klanten, deze kunnen niet wachten op schriftelijke bevestiging van de baas.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.