moet ik een eigen WA verzekering afsluiten wanneer ik bij de ouders van mijn vriend woon?
de verzekeringsnemer;
zijn/haar echtgeno(o)t(e) of geregistreerde partner;
de met hem/haar in gezinsverband samenwonende personen;
hun minderjarige kinderen;
hun meerderjarige, ongehuwde kinderen die bij hen inwonen of voor studie uitwonend zijn;
hun (groot-, schoon)ouders, ongehuwde bloed- en aanverwanten die bij hen inwonen;
hun logés;
hun huispersoneel (voor zover hun aansprakelijkheid verband houdt met werkzaamheden voor de verzekerde).
Onder de alleenstaandendekking vallen, naast de verzekeringsnemer, alleen logés en huispersoneel. Bij enkele aanbieders (Univé, Polis Direct) vallen kinderen onder de 14 ook onder een alleenstaande-polis. Ik adviseer je even contact op te nemen met je verzekeraar, tenzij je niet bij de ouders van je vriend ingeschreven staat (in dat geval val je onder de verzekering van je ouders tot je zevenentwintigste jaar) om dit na te vragen. Je bent meestal geen aanverwant als je niet getrouwd bent of geen geregistreerd partnerschap bent aangegaan. Mogelijk val je wel onder de logés, maar dat weer niet als je bij het gezin in de woning bent ingeschreven. Neem geen risico dat je schade aanricht en niet verzekerd bent.
http://www.consumentenbond.nl/aansprakelijkheidsverzekering-particulieren/extra/dekking-aansprakelijkheidsverzekeringen/
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.