Hoe stop ik het tereur van Lindorff?
Twee jaar terug werd ik gebeld door KPN of ik wilde overstappen. Ik had op dat moment een abonnement bij Telfort. Ik gaf aan dat mijn jaarabonnement nog niet afgelopen was. Dit was geen probleem, dat regelde KPN. Op een gegeven moment krijg ik van Telfort (onderdeel van KPN) een rekening van 270 euro over de resterende maanden. Ik heb gebeld en kreeg te horen dat er in het systeem wat fout is gegaan. Dit moest door KPN worden rechtgezet. Probleem leek opgelost. Later krijg ik een aanmaning van Lindorff. Na 4 dreigende brieven, heel veel telefoongesprekken en elektronische briefwisseling, wilde zij bewijs van KPN dat zij mij als klant hadden overgenomen. Uiteindelijk heeft KPN dit schriftelijk bevestigd. Ik heb dit in Januari naar Lindorff gestuurd. Ondertussen was ik verhuist. Dit heb ik hen telefonisch gemeld en mijn nieuwe adres doorgegeven. Nu krijg ik - binnen 1 week - 3 brieven waarin wordt gemeld dat ik een betalingsregeling krijg aangeboden. Een brief dat het termijn voor de betalingsregeling is verlopen en er een boete van 77 euro wordt toegevoegd. En een brief dat Telfort mij aan mijn jaarcontract houd. Al deze brieven hebben ze naar het verkeerde adres gestuurd. Mag dit na zo'n lange tijd wel? En hoe kan ik dit gedreig stoppen als men gewoon niets doet met het bewijs? Moet ik hier nog op reageren?
In dit geval is er volgens jou "een brief dat Telfort mij aan mijn jaarcontract houd". Dat matched niet met wat je eerder schrijft. Bel(!) Telfort om opheldering en verzoek hen de incassoprocedure te stoppen, onder verwijzing naar de voorgeschiedenis.
Laat je niet intimideren door Lindorff, meldt hun dat je conact met Telfort opneemt om opheldering.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.