Mag mijn gemeente wwb-uitkering stoppen zonder duidelijke richtlijnen?
Ik ben een alleenstaande ouder met een aanvullende wwb-uitkering en heb sinds enige tijd een nieuwe partner. We hebben strikt gescheiden huishoudens, in alle opzichten. Echter zijn we wel zo af en toe bij elkaar "op bezoek".
Ik word nu door de gemeente verzocht mee te werken aan een onderzoek of er sprake is van een gezamenlijk huishouden en hier wil ik uiteraard aan mee werken.
Ik moet de komende maanden gaan bijhouden hoe vaak, wanneer en hoe lang we bij elkaar zijn geweest en dit zal ik ook naar waarheid invullen.
Maar, en nu komt ie: Als de gemeente vindt dat dit teveel is, ben ik per direct mijn wwb-uitkering kwijt en valt er ook niet meer over te praten?!
Persoonlijk vind ik deze kort-door-de-bocht-maatregel ver beneden peil.
Ik wil mij gráág aan de regels houden maar dan moet ik wél weten welke?
Zij kunnen mij echter geen duidelijke richtlijnen geven wbt de hoeveelheid van het bij elkaar over de vloer komen omdat mijn partner onregelmatige diensten heeft. Ik moet het gewoon maar bijhouden en dan maar afwachten?
Ik snap dat het van meerdere factoren afhankelijk is maar met dit risico in het vooruitzicht hangt het zwaard van Damocles boven mijn hoofd en dat van mijn kinderen en dat lijkt me niet de bedoeling.
Mag de gemeente dit zomaar op deze manier doen?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.