Bestaat er een type levensverzekering waardoor vrouw en kind een "pensioen" uitgekeerd krijgen moest ik plots overlijden?
Mijn situatie: mid-40, goed inkomen. Huurhuis.
Ik zou een levensverzekering willen afsluiten waardoor mijn vrouw en kind niet in de kou komen te staan moest ik er plots niet meer zijn (geen plannen in die richting, ha, maar men weet nooit wat er gebeurt, ongeval of zo).
Ik heb wat gegoogled op "levensverzekering" maar er blijken zo veel verschillende formules te zijn dat ik het bos door de bomen niet meer zie. Kan iemand me raad geven of dit überhaupt bestaat, een levensverzekering waar ik maandelijks een premie betaal en waardoor mijn vrouw en kind na mijn "heengaan" voldoende uitgekeerd krijgen om van te kunnen (over)leven. Zeg maar een "pensioen".
Mijn zoon is pas 4 en heeft dus nog een heel lange en dure schoolcarrière voor de boeg.
L&G heeft deze:
De Nabestaanden Polis keert, bij overlijden van de verzekerde tijdens de looptijd, periodiek een bedrag uit aan de nabestaanden. De Nabestaanden Polis is volledig af te stemmen op de Algemene nabestaandenwet (Anw) en dus op uw persoonlijke situatie. https://www.landg.nl/verzekeren/nabestaanden/overlijdensrisico.html Je zou een adviseur kunnen raadplegen die de goedkoopste verzekering in jouw situatie kan uitzoeken. Deze adviseur moet tegenwoordig onafhankelijk zijn: je betaalt hem/haar gewoon voor z'n/haar adviesdiensten.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.