Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag je werkgever weigeren als je vraagt je vakantie uit te stellen?

As week zou ik met mijn partner en dochter op vakantie gaan nu heeft mijn partner een ongeluk gehad waardoor wij niet weg mogen ( oogdruk ism. Vliegen) ik heb aan mijn werkgever gevraagd of hij mij nu alsnog kan inplannen en ik op een later tijdstip mijn vakantiedagen kan opnemen, kan hij dit weigeren en mij verplichten mijn vakantiedagen nu alsnog op te nemen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
779

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Deze situatie is niet in het arbeidsrecht geregeld.
Wel de omgekeerde: werkgever komt terug op toegezegd vakantieverzoek. Dat kan in bijzondere omstandigheden al moet hij dan wel de kosten vergoeden die de werknemer al gemaakt had.

Kortom, hier is overleg noodzakelijk en dan wordt het 'ja' of 'nee' of de gulden middenweg. Ik kan me goed voorstellen dat het 'nee' wordt omdat het bedrijfsbelang (geregelde vakantievervangingen die allemaal weer verschoven moeten worden) groter is dan het privébelang van een individuele werknemer. Je zou ook een andere vakantiebestemming kunnen kiezen, zonder vliegreis.
(Lees meer...)
Computoon
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja ! Indien je werkgever op roep krachten heeft ingehuurd . Of qua rooster er opgetekend heeft ja ! Maar een goed werkgever zal z'n best doen een voor alle partijen prettige oplossing te verzinnen . Maar hij is dat niet verplicht . Anders om bij zwaarwegende bedrijf's situatie's vind jij het ook niet prettig als hij jouw verlof inhoud . En dat kan ook zo maar niet . Probeer in overleg tot een compromis te komen . ( een voor iedereen nog net aanvaard bare op lossing ) Succes .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding