Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik ga van NIV3 naar NIV4, hoe zit dat met de studieschuld?

Ik heb gewoon standaard studiefinanciering + aanvullende beurs (gift wanneer diploma behaald is)

Ik heb nu mijn diploma niveau 3 gehaald, wanneer wordt mijn schuld kwijtgescholden? Ik ga nu een nieuwe opleiding doen op niveau 4.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
851

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Voor de opleiding op niveau drie geldt dat de omzetting van (een deel van) uw prestatiebeurs in een gift plaats vindt in de maand januari nadat u uw diploma heeft gehaald. U zou dus in januari 2015 bericht van DUO moeten krijgen dat de prestatiebeurs, genoten in de periode van studeren voor diploma niveau 3, omgezet is in een gift.

N.B: informeert u even bij DUO of u een kopie van uw diploma moet opsturen of dat de MBO dit voor u heeft gedaan.

Voor de studie op niveau vier geldt hetzelfde. Als u deze studie niet zou voltooien moet de pretatiebeurs die u gedurende deze periode van studeren hebt gekregen worden terugbetaald. Als u wel het diploma behaalt, volgt omzetting in een gift van het deel basisbeurs / aanvullende beurs / studentenreisproduct.
(Lees meer...)
fisbel
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding