Kan ik mijn pinpas laten blokkeren, voor dat nieuwe betaal methode betalen zonder pincode in te toetsen?
ik heb net mijn nieuwe pinas binnen en zie dat op mijn pinas een methode zit, van betalen zonder pincode in te toetsen.
Ik heb hier niet eens omgevlagd, de bank heeft dat zomaar er op gezet zonder mijn toestemming.
Dit kan dan alleen bij betaalautomaten met een speciale logo, maar ik vind dit zo wie zo onveilige methode.
Als je bv je pasje verliest kan iedereen zomaar pinnen ook al zijn het kleine bedragen vind ik dit niet kunnen.
ik heb dat ook direct gedaan toen ik mijn pas binnenkreeg
Als je volgende week opnieuw € 17 betaalt, kan dat nog steeds zonder pincode.
Als je de week daarop opnieuw € 17 betaalt, zal het apparaat je om je pincode vragen. Het totaal aan betalingen is nu namelijk € 51, en dat is hoger dan de limiet van € 50. Na het invoeren van je pincode gaat een nieuwe serie in, die opnieuw stopt zodra je over de € 50 heengaat. Kortom, een dief kan maximaal € 50 met jouw pinpas betalen zolang hij de pincode niet weet. Meestal zelfs minder. In bovenstaand voorbeeld: als jij je pas verliest nadat je voor de tweede keer € 17 hebt betaald, kan de dief nog maximaal € 16 met jouw pinpas betalen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.