Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom wordt er om inwonende gegevens gevraagd tijdens IOAW-aanvraag?

Ik sta hier helemaal buiten, ik ben slechts inwonende. Waarom heeft mijn mede bewoner deze gegevens nodig tijdens de aanvraag (zoals sofi nummer etc)? wat gebeurd hiermee? en waarom moet ik mijn gegevens verstrekken als het om zijn uitkering gaat?.

Zelf heb ik nog geen toestemming gegeven, ik vind het maar vreemd!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Als je samenwoont (er hoeft geen sprake te zijn van een relatie) en voor elkaar zorgt of samen deelt in de kosten van de huishouding wordt hiermee rekening gehouden bij de bepaling van de hoogte van de uitkering. Alleen als je een 'commerciele' medebewoner bent hoeft dat niet. Dat moet dan wel aangetoond worden met schriftelijke bewijsstukken.

Toegevoegd na 32 minuten:
Zoek maar eens verder op het begrip 'gezamenlijke huishouding' .
(Lees meer...)
Computoon
10 jaar geleden
Computoon
10 jaar geleden
Juist. Zijn of haar uitkering kan daardoor lager worden dat wanneer je niet inwonend zou zijn.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image