Mag een werkgever van mij vragen 4 uur mijn plas op te houden?
Ik werk in een winkel waar ik soms 4 uur lang alleen aan het werk ben. Nu komt het wel eens voor dat ik dan naar het toilet moet en dan is mijn leidinggevende van mening dat ik mijn plas maar 4 uur moet kunnen ophouden. Mag een leidinggevende dit van je verwachten? Ik kan dit namelijk niet en heb al een paar keer ruzie met hem gehad omdat ik de winkel 5 minuten op slot deed om naar het toilet te kunnen. Tegelijk wil hij ook niet van het kantoor af komen om mij af te lossen. Maar de winkel onbeheerd achter laten kan helemaal niet. Maar ik ben gewoon niet in staat 4 uur mijn plas op te houden, op een warme dag als ik veel drink moet ik soms zelfs elk half uur.
Persoonlijk zou ik het niet accepteren en zeggen dat hij jou dan maar moet aflossen als je moet en zoniet dat je dan gewoon de deur op slot doet,je kan wel een briefje op de deur hangen dat je binnen 5 minuten terug bent.
Je drinkt dus meer water dan je lichaam verbruikt. Je kunt dus beginnen met iets minder te drinken. Het wekt irritatie als jij vaak naar het toilet moet en de leidinggevende ziet je wel alsmaar drinken.
Mijn indruk is dat de persoonlijke- en werkverhouding niet optimaal is.
Als mijn vermoeden juist is, zul je daar dus de oplossing moeten zoeken. Je kunt wel vakbonden inschakelen, maar daarmee zal een op zich eenvoudige kwestie escaleren. Stel je directeur wordt via een uitspraak gedwongen je frequente toiletbezoeken toe te staan, dan komt er geheid een maand later een andere kwestie om de hoek kijken. Er samen uitkomen is mijn devies via het aandragen van oplossingen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.